در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵
خانه » عمومی و متفرقه » آشپزی و تغذیه » آموزش پخت بیسکویت رژیمی در منزل

آموزش پخت بیسکویت رژیمی در منزل

دستور پخت بیسکویت رژیمی

آموزش پخت بیسکویت رژیمی در منزل

این بیسکویت برای کسانی که کلسترول خونشان بالاست، مناسب است. اما در مصرف این نوع بیسکویت هم نباید زیاده روی کرد

مواد لازم برای تهیه ۱۲ – ۱۰ عدد بیسکویت :

آرد سفید گندم ۲ پیمانه سرپر (۲۲۵ گرم)
 بیکینگ پودر  ۱ قاشق چای‌خوری
 کره گیاهی پاستوریزه  ۲ قاشق سوپ‌خوری
 شکر  ۲ قاشق سوپ‌خوری
کشمش  یک سوم پیمانه (۵۰ گرم)
دانه آفتابگردان ۲ قاشق سوپ‌خوری
ماست کم‌چرب پاستوریزه ۱ پیمانه سرخالی (۱۵۰ گرم)
شیر کم چرب پاستوریزه ۳- ۲ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه :
آرد و بیکینگ پودر را مخلوط نمایید. کره گیاهی را به آن بیفزایید و مجدداً مخلوط کنید و با دست مالش دهید.
سپس شکر، کشمش، نیمی از دانه‌های آفتابگردان، ماست و شیر را بیفزایید و مخلوط نمایید تا خمیر نرمی حاصل شود.

توجه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را روی سطحی که با آرد آغشته شده، به قطر ۲ سانتیمتر پهن نمایید.
حالا خمیرها را با قالب‌های دایره شکل به قطر ۶ سانتیمتر قالب بزنید.

با استفاده از قلم‌مو شیر را روی بیسکویت‌ها بمالید و بقیه دانه‌های آفتابگردان را روی آن بپاشید.
بیسکویت‌ها را به مدت ۲۰- ۱۵ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرار دهید تا پف کنند و طلایی رنگ شوند.

بیسکویت‌ها را پس از خنک شدن، با مربا یا کره کم چرب میل نمایید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز