هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » روانشانسی » قبل از ابتلا به افسردگی فصلی از آن جلوگیری کنید

قبل از ابتلا به افسردگی فصلی از آن جلوگیری کنید

afsordegi2

زمستان که می آید با همه زیبایی هایش مشکلاتی ر هم به همراه دارد ، از بیماری های جسمی که بگذریم گاهی اوقات بیماری های روحی نیز به سراغ ما می آید ، یکی از این بیماری ها افسردگی در فصل زمستان است. اما چگونه می توان از این افسردگی جلوگیری کرد؟

  • بهتر است تا حد ممکن محل کار یا استراحت خود را در مقابل نور آفتاب انتخاب کنیم. اگر در محل کار شما امکان بهره مندی از نور آفتاب وجود ندارد، سعی کنید صبحها قبل از رسیدن به محل کار و روزهای تعطیل آخر هفته را به نحوی برنامه ریزی کنید که بیشتر در معرض نور خورشید باشید.
  • در منزل و در محل کار برای تامین روشنایی محیط، تا حد ممکن از لامپهای آفتابی استفاده کنید.
  • هفته ای دو بار از گوشت ماهی که منبع غنی از ویتامین D است استفاده کنید و به میزان کافی آب میوه و مایعات بنوشید.
  • برای مسافرت در تعطیلات زمستانی، تا حد ممکن شهرها و مناطق گرم و آفتاب گیر را ترجیح دهید.
  • اگر شاغل هستید، در روزهای تعطیل ساعت خواب و بیداری خود را تغییر ندهید، شبها تا دیر وقت بیدار نمانید و
    صبح زود بیدار شوید.
  • به طور مرتب، 3 روز در هفته نرمش کنید. این کار باعث میشود تا در طول هفته حس شادابی و سلامتی کرده و شب ها نیز خواب راحتی داشته باشید.
  • فعالیت های اجتماعی که برای خودتان در نظر گرفته اید را به دلیل مصادف شدن با فصل زمستان به تعویق نیاندازید و در اولین فرصت انجام دهید.
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز