گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه و سلامت » اگر مشکل بی خوابی دارید از این غذاها استفاده کنید

اگر مشکل بی خوابی دارید از این غذاها استفاده کنید

بی خوابی

خواب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در طول شبانه روز انجام دهیم. بی خوابی تاثیرات بسیار منفی ای بر روی سلامت شما می گذارد. سیستم گوارشی شما را دچار مشکل کرده و وضعیت روحیتان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این نوشته فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت بخوابید.

۱. ماست

بدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیدم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.

۲. موز

موز سرشار از پتاسیوم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.

۳. نخود

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.

۴. ماهی

ماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.

۵. شیر گرم پیش از رفتن به رختخواب

شیر مقدار زیادی کلسیوم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرامبخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.

۶. برنج

غذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!

۷. آب آلبالو

به بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.

۸. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم

گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.

۹. کلم و کلم پیچ

سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز