آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » زنان و زایمان » فشار بارداری را با این راهکارها کم کنید

فشار بارداری را با این راهکارها کم کنید

hamelgi

بارداری دوران سخت اما بسیار لذت بخشی است که مادر بخاطر سلامت فرزندش سختی های زیادی را در این دوران به جان می خرد. در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که با چه کار هایی می توانید این دوره سخت را به سلامت سپری کنید.

نکاتی برای داشتن دوران حاملگی بی دردسر

اغلب زنان باردار از ترس این‌که آسیبی نبینند به ماندن در خانه و رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری روی می‌آورند.
زنان در این شرایط اغلب حتی از ورزش‌کردن نیز می‌ترسند درحالی‌که به توصیه  کارشناسان ٣٠ دقیقه حرکات ورزشی و آنچه موجب شادی می‌شود، برای زنان در  دوره حاملگی فواید بسیاری دارد پزشکان راهکارهای  زیر را برای داشتن بارداری سالم‌تر و آسان‌تر به‌جای بی‌تحرکی و انجام  کارهای تکراری توصیه می‌کنند:

ورزش کنید

برای خانم‌های باردار بهانه‌های زیادی برای ورزش نکردن وجود دارد اما ورزش  در این دوران فواید بسیاری ازجمله درد کمتر، روحیه بهتر، وزن متناسب و  همچنین انجام سریع‌تر و راحت‌تر کارها را به‌همراه دارد.
ماساژ را فراموش نکنید
ماساژ دست‌ها و پاها خستگی را رفع کرده و احساس طراوت و شادابی بیشتری به شما می‌دهد.

یوگا تمرین کنید

حرکات یوگا نه‌تنها استرس را کاهش می‌دهد بلکه انجام این تمرینات در طول  دوره بارداری تنفس شما را بهتر کرده و احساس راحتی بیشتری به شما می‌دهد.  با این حال از انجام تمرینات سنگین یوگا اجتناب کنید.

در کلاس‌های آموزشی زایمان شرکت کنید

تفکرات و باورهای غلطی که درباره زایمان وجود دارد با استرس‌هایی همراه است  اما در صورتی که دراین‌باره اطلاعات صحیح علمی پیدا کرده و بدانید که چه  اتفاقی درحال رخ دادن است و شما باید چه کاری انجام دهید، اضطراب شما از  بین می‌رود. شرکت در کلاس‌های مادران باردار بدون‌شک اعتماد به‌نفس بیشتری  به شما می‌دهد.

لباس بخرید

با توجه به این‌که سایز و وزن بدن در دوران بارداری تغییر می‌کند، خریدن لباس می‌تواند در کنار کاربردی‌بودن، روحیه شما را بهتر کند.
وعده‌های غذایی متنوع مصرف کنید
با توجه به این‌که زنان باردار در سه‌ماهه دوم و سوم بارداری باید ٣٠٠ تا  ٥٠٠ کالری جذب کنند، مصرف غذاهای مقوی اهمیت بسیار دارد. پیشنهاد پزشکان،  عسل و دارچین است. غذاهای مغذی نه‌تنها انرژی مورد نیاز بدن را تأمین  می‌کنند بلکه غذای مورد نیاز جنین را نیز فراهم می‌سازند.

از خستگی شکایت نکنید

با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن زنان باردار رخ می‌دهد، آنها بیشتر  احساس خستگی می‌کنند و اغلب از خستگی شکایت دارند. گاهی تنها راه برای کاهش  خستگی، استراحت و خوابیدن است پس به جای این‌که از خستگی شکایت کنید هر  زمان که احساس نیاز کردید، استراحت کنید و از آن لذت ببرید

 

منبع : دکتر سلام

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
خرید وی پی ان خرید کریو
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز