به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » ورزش و سلامت » آموزش اصولی استارت کرال پشت + عکس

آموزش اصولی استارت کرال پشت + عکس

keral-posht

آموزش قدم به قدم تصویری استارت زدن کرال پشت. در این آموزش شما یاد میگیرید که چگونه به صورت درست و بدون اشکال استارت شنای کرال پشت را بزنید. با ما همراه باشید.

در زمان استارت كرال پشت شناگر ، پشت به مسیر شنا در داخل آب می ایستد. در این هنگام قسمتی از بالا تنه ی او از آب خارج خواهد بود سپس شناگر با دو دست میله ای را كه در زیر سكوی استارت به این منظور بسته شده است می گیرد ( برای تمرین استارت كرال پشت میتوان از موج گیر  استفاده كرد ) در این هنگام شناگر هر دو پای خود را به طرف بالاتنه كشیده و كف هر دو پا را در حدود 30 سانتی متر زیر سطح آب به دیوار استخر تكیه  می دهد.

keral-posht1

در این حالت حتی می تواند پاها  تقریبا در كنار یكدیگر طوری قرار گرفته شود كه هر یك از آنها از دیگری بالاتر است و شناگر بایستی مراقب باشد كه در موقع استارت پاها  لیز نخورد،  زیرا بیشترین نیروی پرتاب بدن به فاصله ی دورتر توسط فشار وارده توسط پاها به دیواره ی استخر صورت می گیرد.

به محض شنیدن  فرمان استارت شناگر سر را به طرف بالا و عقب پرتاب می نماید. توجه داشته باشید كه بدن در هنگام استارت دارای قوس كمی خواهد بود.

keral-posht2

در ضمن سر در مرحله ی اوج بدن در خارج از آب به عقب كشیده شده و در زمانی كه به داخل آب هدایت می شود به طرف سینه كشیده می شود تا از به عمق كشیدن بیشتر از حد بدن در آب جلوگیری نماید . در این حالت دست ها فشاری مخالف به دستگیره  آورده و به پایین و داخل نیرو وارد می سازند در این حالت عمل دم انجام می گیرد. این كار بایستی با انقباض  عضلات شكم انجام شود.

keral-posht3

در مرحله ی بعد پاهای شناگر از دیواره  جدا شده و در حالی كه آخرین فشار  وارده توسط باز شدن مفصل مچ پا به دیواره می آید دست ها به طرف سر در حركت است .

keral-posht4

درهمان حال  كه دستها به طرف بالای سر می رود بدن شناگر در حال سقوط در آب می باشد شناگر در این حالت در فكر سرخوردن پس از غوطه ور شدن در آب است .
چنانچه شناگر پس از استارت بیش از اندازه ی مطلوب در آب فرو رود ابتدا با زدن چند پای  كرال پشت سعی به سطح آب كشیدن بدن كرده تا شرایط مناسب بدن نسبت به آب ایجاد شود و سپس شروع به زدن دست و پای كرال پشت می نماید .

keral-posht5

تمرین های آموزشی استارت كرال پشت
1- دست ها میله ی سكوی استارت و یا موج گیر را گرفته و تمرین استارت كرال به روشی كه شرح آن قبلا”  گفته شد انجام می شود. البته آموزش مقدماتی شنای كرال پشت  ابتدا باید با یك  سر خوردن طولانی  در آب  و بدون  حركت دست و پا انجام گیرد.
2- تكرار تمرین شماره ی  یك ، با این تفاوت كه بعد از سر خوردن بلافاصله  حركت دست و پا شروع شود.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
خرید وی پی ان خرید کریو خرید vpn
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز