افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » ورزش و سلامت » تاثیر ورزش ایروبیک بر تغذیه ی شما

تاثیر ورزش ایروبیک بر تغذیه ی شما

airobic

شاید شنیده باشید که ورزش ایروبیک یکی از بهترین ورزش ها برای وزن کم کردن است ، این ورزش علاوه بر تحرک بالایی که دارد ، تاثیرات مستقیمی نیز برو روی اشتهای شما دارد. ورزش ایروبیک می توانید هورمون های اشتها را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای انجام این مطالعه، تعدادی از مردان داوطلب در طی سه جلسه تحت آزمایش هورمونی قرار گرفتند. شرکت کنندگان در جلسه اول به مدت 60 دقیقه توسط تردمیل ورزش کرده و بعد به مدت 7 ساعت استراحت نمودند. در جلسه دوم به مدت 90 دقیقه تمرین وزنه برداری انجام داده و سپس به مدت 6 ساعت استراحت کردند و در جلسه سوم ورزشی صورت نگرفت.

این افراد در طی هر جلسه، دو وعده غذایی دریافت می کردند و در هر جلسه میزان گرسنگی آنها ثبت شده و همچنین سطح هورمون گرلین (هورمون تحریک کننده اشتها) و هورمون پپتیدی YY (کاهش دهنده اشتها) اندازه گیری می شد.

نتایج نشان داد که در ورزش توسط تردمیل به عنوان نوعی تمرین ایروبیک سطح هورمون گرلین کاهش و سطح پپتید YY  افزایش می یابد. همچنین در ورزش وزنه برداری سطح گرلین کاهش یافته ولی تغییری در میزان پپتید YY مشاهده نشد. در واقع این مطالعه اثبات کرد که هر دو نوع ورزش اشتها را کاهش می دهند، اما تمرینات ایروبیک از تاثیر بیشتری برخوردارند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
خرید وی پی ان خرید کریو
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز