ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه و سلامت » این سبزیجات را حتما بپزید + علت

این سبزیجات را حتما بپزید + علت

http://www.javanfa.ir/wp-content/uploads/2015/04/%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%BE%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg

بسیاری از افراد بر این باورند که باید سبزیجات را به صورت نپخته استفاده کرد اما این مسئله همیشه درست نیست ، بسیاری از سبزیجات هستند که استفاده از آنها به صورت نپخته نتنها مفید نیست بلکه ضرر هایی هم دارد.

صرفنظر از چیزی که بهتون گفته میشه، سبزی خام همیشه هم خوب نیست. درسته که پختن برخی سبزی ها میتونه مواد مغذیش رواز بین ببره اما برخی سبزیجات هستن که باید بپزن تا ارزش غذایی واقعیشون رها بشه. و اما از جمله این سبزیجات:

سبزیجات ریشه ای: سبزیجاتی مثل سیب زمینی و شلغم که حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین هستن. انتخاب سبزیجات ریشه ای با پوست تیره احتمالا فواید بیشتری داره. اونا رو با پوست جوشنده و اگه لازمه قبل از خوردن پوستشون رو بکنین. این کار باعث میشه در حین پخت همه فوایدش حفظ بشه.

مارچوبه: مارچوبه وقتی پخار پز میشه، همه خواص معجزه بخشی که داره رو نگه میداره. این سبزی برای محافظت از قلب و سیستم عصبی عالیه. البته باید مراقب روند بخارپز شدن باشین، چون بیشتر فوایدش میتونه در حرارت خیلی بالا از بین بره.

کلم بروکلی: این سبزی خیلی استفاده میشه. تحقیقات اخیر نشون دادن که بروکلی وقتی بخار پز میشه نسبت به موقعی که خامه فواید بیشتری داره. بروکلی خواص عالی برای سلول ها داشته و حتی با سرطان هم مبارزه میکنه. این سبزی منبع خوبی از ویتامین C است.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز