هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » پوست مو زیبایی » 19 توصیه برای داشتن موهای پرپشت

19 توصیه برای داشتن موهای پرپشت

مراقبت-از-موها

بسیاری از افراد مشکل ریزش مو دارند اما به خاطر نداشتن آگاهی درمورد روش های درمان این مشکل نمیتوانند به خوبی با این موضوع کنار بیایند. در این مطلب روش های درمان ریزش مو و تقویت مواهی نازک شده صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش مراقبت از موها
در این مطلب ۱۹ روش ساده برای مراقبت از موها و حفظ سلامتی و زیبایی آنها پیشنهاد می شود:

۱- موهای نازک خود را با سیلیکن تقویت کنید

اکثر خانم های از موهای نازک و مرده ی خود شکایت دارند ولی خیلی از آنها علاج این مشکل را نمی دانند . نرم کننده های قوی فقط باعث این می شوند که موهایتان حالت شلی پیدا کنند . راه بهتر استفاده از محصولاتی است که حاوی سیلیکن cyclomethicone-dimethicone هستند.این ترکیبات باعث می شوند که یک غشای نازکی روی تارهای مو قرار گیرد که باعث می شود موها پرتر به نظر برسند و چرب به نظر نرسند.این لایه ی سیلیکن حتی بعد از شست و شوی مو هم روی آن باقی می ماند.

۲-برای داشتن موهای سالم ماهی تازه و آجیل بخورید

خوردن غذاهایی که سرشار از مواد معدنی هستند باعث می شود موهایتان قوی تر و سالم تر باشند .پس ماهی سالمون و آجیل زیاد مصرف کنید . پروتئین و چربی های امگا۳ موجود در این غذاها باعث داشتن پوست و موی سالم تری می شود.سبزیجات برگ دار-انواع لوبیا و هویج برای داشتن گیسوان زیبا خوب هستند . حواستان به رژیم هایی که باعث کاهش وزن شدید می شوند باشد . این رژیم ها باعث می شوند بدن دچار کاهش مواد معدنی مهم شود که موجب ریزش مو یا شکنندگی مو می شود.

۳-از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید

شستن مو با آب داغ، چربی های حفاظتی که روی مو هستند و موها را نرم نگه می دارند را پاک می کند و باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها می شود. این به معنی این نیست که دوش آب سرد را تحمل کنید و موهایتان را با آب سرد بشویید . از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید هنگامی که سرتان را شامپو می زنید پوست سرتان را ماساژ دهید.

۴-موخوره را با پروتئین درمان کنید

اگر به طور مکرر برای مدل دادن موهایتان از وسایل داغ استفاده می کنید یا موهایتان را زیاد رنگ و فر می کنید باید بدانید که این کار باعث آسیب به لایه های حفاظتی مو می شود و نتیجه ی این کار موخوره است.خوشبختانه محصولات موی زیادی هستند که باعث درمان این مشکل می شوند. از نرم کننده هایی که حاوی پروتئین هستند استفاده کنید . این مواد وارد ساقه ی مو می شوند و موخوره را ترمیم می کنند . اثر ترمیم این مواد فقط تا شامپو زدن بعدی طول می کشد و باید به طور مکرر از نرم کننده های حاوی پروتئین استفاده کنید .

مراقبت-از-موها-1

 

۵-مثل مو قرمز ها موهای پر حجمی داشته باشید

حجم موها بستگی به ژن و تکنیک های مدل دادن مو دارد . مو قرمز ها به طور طبیعی تار موهای کلفتی دارند در حالیکه بلوند ها تار موهایشان نازک است ولی تعداد تار مویشان زیاد است.با این حال بدون توجه به نژاد و رنگ مو هم می توان حجم موها را افزایش داد. صبر کنید ریشه ی موهایتان خشک شود و سپس از حالت دهنده هایی که روی موها می مانند و موس استفاده کنید . سرتان را رو به پایین بگیرید و موها به طرف پایین باشند و در این حالت موها را با سشوار خشک کنید این کار باعث حجم دادن به موها می شود .

۶-شوره ی سر را با روغن ها درمان نکنید

بر عکس پوسته پوسته های سفیدی که از سر روی شانه هایتان می افتند شوره ربطی به خشکی پوست ندارد . دلیل شوره مشکلات پوست سر است . مالیدن روغن به پوست سر تنها شرایط را بدتر می کند. بهترین راه درمان شوره استفاده از شامپوهایی است که حاوی داروهایی برای درمان شوره هستند و می توانید آنها را از داروخانه ها تهیه کنید . اجازه دهید شامپو ۵ دقیقه روی موهایتان بماند و به داخل ساقه ی مو نفوذ کند.

۷- از سشوار های قوی استفاده نکنید

یک اشتباه رایج بین مردم است که فکر می کنند هرچه سشوار قوی تر باشد زمان کمتری برای حالت دادن به مو نیاز است ولی در مورد سشوار ها باید بدانید که در همه ی آنها چه قوی و چه ضعیفتر مدت زمان لازم برای خشک کردن مو یکسان است ولی بعضی از آنها سرو صدای بیشتری نسبت به بقیه دارند و هرچه سشوار گرانتر باشد صدای آن کمتر است.

مراقبت-از-موها-3

۸- برای جلوگیری از ریزش مو کمتر موهایتان را برس بکشید

برس زدن مو باعث ریختن آن نمی شود ولی برس زدن بیش از حد باعث شکنندگی مو می شود . ریزش مو در حد ۵-۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است . موهایی که می ریزند رشدشان متوقف شده است و به مرحله ی استراحت رسیده اند . برای اینکه بیش از حد نرمال موهایتان نریزد از برس هایی استفاده کنید که سوزن هایشان به مو آسیب نمی رساند. و هرگز موی خیس را برس نزنید بلکه به جای آن از شانه استفاده کنید.

۹-موهایتان را سفت نبندید

دم اسبی و گیس بافت ظاهر خوبی به مو می دهد ولی وقتی خیلی سفت موها را ببندید باعث شکنندگی مو و آسیب رسیدن به ریشه ی مو می شود. سفت بستن مو به مدت طولانی می تواند حتی باعث ریزش مو شود.در هنگام خواب موهایتان را باز و آزاد بگذارید . برای بافت های ریز که چندین ماه روی مو ها هستند دقت شود که در قسمت ریشه ی مو بافت شل تر باشد. اگر از اکستنشن های مو استفاده می کنید هر ۳ ماه یکبار به موهایتان استراحت دهید.

۱۰-دنبال مارک های گران نباشید

پولتان را بابت خرید محصولات موی مارک های گران هدر ندهید . تحقیقاتی روی شامپوهای گران انجام شد که نشان داد که شامپوهای گران اصلا از نوع های ارزان بهتر نیستند . به جای توجه به مارک از شامپوو نرم کننده هایی استفاده کنید که مناسب نوع موهایتان مثلا موی چرب- معمولی-رنگ شده باشد .

۱۱-از رنگ موهای ملایم برای رنگ کردن موی سفیدتان استفاده کنید

هرچه سن بالاتر رود نه تنها موها سفید می شوند بلکه ضعیف تر هم می شوند و رشد آنها کند می شود و باعث می شود زود به زود نیاز به کوتاه کردن مو نداشته باشیم. مواد شیمیایی ای که روی موهای افراد مسن تر استفاده می شود باید ضعیف تر باشد تا به موها آسیب نرساند.

۱۲-خواباندن موهای وز و مجعد در زمستان

رطوبت دلیل اصلی وز شدن موها است ولی وقتی هم که هوا خشک باشد الکتریسیته ی ساکن بیش تر می شود . به همبن دلیل در ماه های زمستان و در آب و هوای شرجی وز شدن موها بیشتر رایج است . استفاده از نرم کننده ها جلوی الکتریسیته ی ساکن مو را می گیرد . استفاده از شامپوهایی که میزان PH آنها متعادل است باعث خوابیدن وز های موهای رنگ های شده و شیمیایی شده می شود.

۱۳-موهای فرتان را شانه نکنید

موهای فر بیشتر در معرض خشکی و شکنندگی هستند . به جای استفاده از شانه از انگشتانتان برای بهتر کردن حالت موها استفاده کنید . نرم کننده هتیی که حاوی پلیمر هستند موها را نرم و خوش حالت تر می کنند. در استفاده از اتوهای مو و صاف کننده های مو زیاده روی نکنید چون به موآسیب می رسانند.

۱۴-رنگ موهایتان را زیاد عوض نکنید

اگر موهایتان خرمایی است و می خواهید رنگ آن را به بلوند تغییر دهید یا اگر موهایتان بلوند است و می خواهید رنگ آن را به خرمایی تغییر دهید بدانید که تغییر رنگ زیاد به موهایتان آسیب می رساند . بعضی از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که رنگ موهایتان را تا ۳ درجه نسبت به رنگ موی طبیعیتان تغییر دهید.

مراقبت-از-موها-4

۱۵-به سشوار خود استراحت دهید

سشوار کشیدن زیاد موها تاثیر بدی روی آن دارد و باعث ریزش مو می شود . وقتی سشوار می کشید از حرارت کم آن استفاده کنید . موهای لطیف و تار ریز حساسیتشان به سشوار گرم بیشتر است و بیشتر در معرض آسیب هستند ولی موهای تار کلفت هم به مراقبت نیاز دارند. از موهایتان قبل از حالت دادن به آن با حالت دهنده ها و انواع برقی آن حفاظت کنید.

۱۶-از موهایتان در برابر آفتاب حفاظت کنید

خوب است بدانید که آفتاب همانطور که به پو ستتان آسیب می رساند به مویتان هم آسیب می رساند. آفتاب باعث خشک شدن موها و مخصوصا موهای رنگ شده می شود از اسپری های مو که در برابر آفتاب از مو حفاظت می کنند استفاده کنید یا وقتی نور خورشید شدید است از کلاه استفاده کنید . زدن نوک موها هم به سلامتی آنها کمک می کند.

۱۷-قبل از شنا دوش بگیرید

کلر موجود در آب استخر به موها آسیب می رساند به همین دلیل قبل از استخر دوش بگیرید یا از کلاه های شنا استفاده کنید.خیس بودن مو باعث می شود مو مواد شیمیایی آب را جذب نکند . از محصولات مو که PH مو را تنظیم می کنند هم می توانید استفاده کنید.

۱۸-برای مدتی از حالت دهنده های مو استفاده نکنید

برای داشتن موهای بهتر بهترین کاری که می توانید کنید انجام هیچ کاری است! کشیدن مو – شانه زدن-برس زدن- خشک کردن-استفاده از مواد شیمیایی همه ی اینها به مو آسیب می رسانند . حتی خشک کردن مو با حوله ی داغ هم به مو آسیب می رساند و با یک حوله به آرامی موها راخشک کنید.مدتی از حالت دهنده های مو استفاده نکنید . وقتی موی آسیب دیده بریزد موهای سالم تری رشد خواهند کرد.

۱۹-حواستان به تغییرات در موهایتان باشد

تغییرات ناگهانی در مو مثل شکنندگی مو و ریزش بیش از حد آن می تواند نشانه ی یک بیماری باشد . بعضی از داروها هم باعث ریزش مو می شوند . اگر تغییرات ناگهانی در موهایتان دیدید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

شفاجو

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز