گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی و سلامت » پوست مو زیبایی » توصیه هایی برای بیشتر کردن تعداد موی سر

توصیه هایی برای بیشتر کردن تعداد موی سر

توصیه هایی برای بیشتر کردن تعداد موی سر

راهی برای داشتن موی های پرپشت و زیاد برای آقایان و خانم ها

چگونه تعداد موهای سر را بیشتر کنیم

پرپشت شدن موها با این روش ها
همه خانمها و بعضی آقایان دوست دارند موهایی پرپشت داشته باشند و خیلی از آنها موهای بلند را ترجیح می‌دهند. آنها می‌خواهند موهایی زیبا، سالم، بلند و پرپشت داشته باشند که به زیبایی‌شان بیفزاید. درباره راه‌هایی برای رشد سریع موها بسیار سخن گفته شده و گاهی این راهکارها ضد و نقیض هم از آب درمی‌آیند؛ ولی افرادی که در این زمینه کارشناس هستند در نکات بسیاری اتفاق نظر دارند. در این مقاله چگونه تعدادی از این نکات را می‌آوریم.
برای داشتن موهایی پرپشت درست غذا بخورید
_ از خوردن هله هوله و غذاهای سرخ‌ کرده، بسیار شیرین یا چرب بپرهیزید. غذاهای بخارپز، کبابی یا گریل شده بهترین غذاها هستند.
_ برای رشد سریع تر مو، رژیم غذایی غنی از مواد معدنی و پروتئین ها داشته باشید. غذاهای گوناگونی مانند شیر، مغزها ( پسته، گردو….)و فراورده های شیر می توانند مفید باشند.
_ مقدار زیادی سبزی و میوه، عسل، حبوبات و غلات استفاده کنید چون اینها می توانند به قوی شدن موی شما کمک کنند.
_ از مصرف غذاهای دارای کلسترول بالا پرهیز کنید چون می توانند اثر بدی روی پوست و مو داشته باشند.
_ سبزی خام، لوبیا و ماهی استفاده کنید.
_ از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری استفاده کنید مانند روغن دانه ی کتان، ماهی تن، ماهی قزل آلا، روغن آفتاب گردان، دانه های کنجد و کدو حلوایی.
_ از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده کنید مانند گوجه فرنگی و پرتقال که رشد موهای شما را افزایش می دهند.
_ ویتامین E به رشد سریع مو کمک زیادی می کند. بنابراین جوانه ی گندم و روغن زیتون را توصیه می کنیم.
برای داشتن موهایی پرپشت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید
_ خوردن غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها که آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گوناگون مانند ویتامین C، E و ویتامین‌های گروه B و موادی که آهن، روی، مس و کلسیم در خود دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

_ اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیکی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن ترکیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک در برنامه مواد مکملی مهم است. کشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند.

_ بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. به خاطر اینکه به ویتامین A که به عنوان یک نیاز بدن است تبدیل می شود و به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی، همچنین به سلامتی پوست، مو و ناخن کمک می کند. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.

_ پروتئین مهم است. چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است. منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.

_ پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک می کند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می کند که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.
_ بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند به کارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.

چرا موهای تان نازک و کم پشت می شود
موهای هر انسانی در مدت زمان کم و کوتاهی نمی توانند رشد کنند. زیرا معمولا با غذاهای امروزه و آلودگی هوا ضخامت موها کاهش می‌یابد.
دلیل اصلی باریک شدن مو نهایتاً به شرایط بدنتان برمی گردد. با بدن سالم و با تغذیه خوب، موهای درخشان و باشکوهی خواهید داشت. اگر هر مشکلی از نظر سلامتی دارید یا هر کمبود غذایی را تحمل می کنید، موهایتان ممکن است توقف رشد یا آسیب را نشان دهد.
موهای خود را بشناسید و شامپوی مناسب با جنس موهایتان را انتخاب کنید
یادتان باشد هرگز و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده نکنید زیرا بعد از گذشت مدتی که به طور مداوم فقط از یک نوع شامپو استفاده کردید، احساس می‌کنید که دیگر این شامپو موهایتان را تمیز نمی‌کند و قدرت اولیه را ندارد، بله این مطلب درست است، پس شامپوهای خود را عوض کنید و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو مصرف نکنید.
کم پشت شدن موها
برای داشتن موهایی پرپشت درست غذا بخورید‎

برای جلوگیری از کم پشت شدن موهای تان بیش از اندازه موهای سرتان را نشویید
دو یا سه بار شستشو در هفته کافی است. سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی عناصر طبیعی باشند؛ زیرا شامپوهایی که از موادمصنوعی و شیمیایی درست شده‌اند، به پوست سر آسیب می‌زنند و باعث کند شدن رشد موها می‌شوند.
برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا سشوار و اتو مو را فراموش کنید
تا جایی که امکان دارد از سشوار، اتوهای مو و.. استفاده نکنید زیرا تمام این موارد تار موهایتان را نازک می‌کند و وقتی که تار موهایتان نازک شد دیگر قدرتی ندارد و به مرور ریزش مو پیدا خواهید کرد.
ماسک های تقویتی مو را فراموش نکنید
مو نیز مانند تمام اعضای بدن به تغذیه‌ مناسب احتیاج دارد؛ شما می‌توانید از ماسک‌های مو و تقویت کننده‌های خاصی که برای موهای مختلف وجود دارد استفاده نمائید و می‌توانید از ویتامین‌هایی مانند: منیزیم ، آهن و کلسیم استفاده نمایید تا رشد موهایتان را تسریع ببخشید.
سرتان را در تمام نقاط ماساژ دهید
بر روی شقیقه‌ها، وسط مغز تان، پشت سرتان و … و به طور کامل این ماساژ را در تمام نقاط انجام دهید تا خون کافی به تمام نقاط مغزتان برسد این کار علاوه بر اینکه در جهت خون رسانی به مغزتان مفید است علاوه بر آن با خون بیشتری که به مغز برسد رشد موها نیز سریع تر می‌شود و این عمل را می‌توانید یک یا دو بار در روز انجام دهید.
از برس‌های مناسب استفاده کنید که موهایتان را نکشد و به آنها آسیبی نرساند
بهترین برس، برسی است که شانه‌های آن چوبی باشد و خصوصا از برس‌هایی که شانه‌های فلزی دارند دوری کنید.

از مخمر آب جو برای تقویت موهای تان استفاده کنید
موها به طور طبیعی یک سانت در ماه رشد می‌کنند. مخمر آب جو بسیار برای رشد موها و ناخن‌ها مناسب است. این مخمر را بر روی موها و ناخن‌های خود بمالید و بعد آن را ماساژ دهید تا جذب شود. شامپوهای مناسب و بخصوص نحوه‌ی شستن موهایتان راهی موثر به حساب می‌آیند.

ماءالشعیر حاوی ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن مفید است
ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است. ویتامین‌های گروه B و آمینواسیدهای موجود در ماءالشعیر برای پوست و مو بسیار مفید هستند و برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می‌تواند ‌ مفید باشد.

تیروئیدتان را کنترل کنید
این یک حقیقت ثابت شده است که تیروئید کم کار می تواند در نتیجه باعث فرفری شدن و شکنندگی مو شود در حالی که در تیروئید پرکار، مو چرب و شل می شود.

کوتاه کردن موهای تان فراموش نکنید
باید هر هفته یک بار قدری از موهایتان را کوتاه کنید تا موهای‌تان موخوره نشوند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید کریو خرید فیلتر شکن انجام پایان نامه ارشد
خرید وی پی ان خرید کریو خرید vpn
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز