آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه و سلامت » آشنایی با رابطه خواب زیاد در لاغری زنان

آشنایی با رابطه خواب زیاد در لاغری زنان

%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-450x300

آشنایی با رابطه خواب زیاد در لاغری زنان

لاغری زنان یکی از مشکلاتی است که با روش های گوناگون توسط زنان امتحان می شود. اما به تازگی یک را عجیب جهت لاغر شدن کشف شده است و آن هم خواب زیاد است. ما در ادامه این مطلب جزییات این موضوع را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

بنابر تحقیقی که محققان در دانشگاه هاروارد بر روی ۱۳۳ هزار و ۱۵۳ نفر طی ۱۰ سال انجام دادند، نشان داده شد زنانی که خوابی با کیفیت دارند، ۴۵ درصد کمتر امکان دارد که دچار چاقی و اضافه وزن و بیماری‌هایی همچون دیابت نوع ۲ بر اثر چاقی شوند.
این در حالی است که افرادی که خواب با کیفیت ندارند و یا هنگام خواب ناگهان بیدار می‌شوند، خروپف می‌کنند و کمتر از ۶ ساعت در طول شب می‌خوابند بیشتر دچار این دسته مشکلات می‌شوند.
هنگامی که طی شب کم می‌خوابید یا بی کیفیت می‌خوابید هورمونی به نام گرلین در بدنتان منتشر می‌شود که سبب افزایش اشتها می‌شود. از طرف دیگر، کم‌خوابی سبب کاهش سطح لپتین می‌شود که هورمون مخصوص احساس سیری و پری است.
انتشار این هورمون‌ها در بدن سبب میشود روز بعد شما دیرتر سیر شوید و پرخوری کنید. از این طریق اگر بی‌خوابی‌های شما مکرر شود، دچار اضافه وزن و دیابت چاقی می‌شوید.
بر این، افرادی که در شب ۸۰ دقیقه کمبود خواب داشته باشند، به طور متوسط روز بعد ۵۴۹ کالری بیشتری به بدن خود وارد می‌کنند. تحقیقی دیگر نشان داده است که افرادی که ۸٫۵ ساعت در طول شب می‌خوابند، دوبرابر بیشتر از افرادی که ۵٫۵ ساعت در طول شب می‌خوابند چربی می‌سوزانند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


خرید vpn خرید وی پی ان خرید vpn خرید vpn خرید kerio خرید vpn خرید کریو
استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز